zaterdag 28 november 2009

Christchurch, dag 2

Tja, en zaterdagochtend was het dan zo ver: we moesten afscheid nemen van 'onze bus'. De kasten werden leeggemaakt en in de koffer gestouwd. Natuurlijk paste alles er niet in, dus de rest namen we mee in een grote vuilniszak. We hadden besloten om eerst langs het hotel te rijden om daar de bagage af te zetten, dus hoe het ingepakt was, maakte niet uit.

Voor het eerst regende het. Echt de eerste keer dat we er 'last' van hadden. We reden langs het hotel: Chateau in the Park (wat een mooie naam) aan het grote Hagley Park middenin Christchurch. Lieten onze bagage achter en tuften naar het Apollo terrein. Bij inspectie van de camper was alles OK - uiteraard. En al snel vertrokken we met een taxi richting centrum.




Om 11 uur zaten we al aan een heerlijke cappucino in het Arts Centre. Het prachtige voormalige universiteitsgebouw. Er zijn meer dan 40 galeries, winkeltjes, cafe's enz. Mooie dingen gezien (en gekocht - ook voor jou Suus!)






En jawel hoor: toen we, na de lunch, weer buiten kwamen was het droog!!! De jassen gingen weer in de tas. We liepen richting Canterbury Museum, ook al zo'n prachtig oud gebouw. Omdat het weer goed was, besloten we eerst de botanische tuin te bezoeken. (in geval van regen zou het museum een goede optie zijn).





Wat een prachtige en vooral ook immens grote tuin. Zoveel mooie planten en bomen bij elkaar. Sowieso is het heel apart hier dat alles tegelijk bloeit (rodondendron, azalea en violen - de vroege bloeiers - maar ook rozen, papavers en dahlia's). De rozen zijn zelfs al bijna uitgebloeid. Maar wat een mooie rozentuin. Omdat het 's ochtends had geregend zagen ze er helemaal prachtig uit.












Via het immens grote Hagley Park liepen we terug naar ons hotel. Dat ging niet zonder slag of stoot: we 'verdwaalden', liepen totaal de verkeerde kant op. Raar gevoel, want we hadden nl allebei het idee dat we goed liepen. We kwamen langs de opbouw van het coca cola podium waar het grote kerst-pop-concert zaterdagavond zou plaatsvinden, langs de golfbaan, langs de rivier Avon, langs een meertje enz. Maar uiteindelijk kwam het natuurlijk weer goed!

Ons voornemen was om 's avonds uit te gaan. Zaterdagavond in de grote stad...... Maar we waren allebei behoorlijk gaar, dus besloten we in 't hotel te eten. En daarna de bar in voor een afzakkertje!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten