Na een lekker ontbijtje in de zon besloten we dat Rene bij de bovenste punt van het Alexandrina meer zou worden afgezet en langs de oever naar beneden zou lopen, waar Tineke hem met de camper weer zou oppikken. 't Was een rustige omgeving dus een goede gelegenheid voor Tineke om ook eens een stukkie te rijden. Gelukkig zonder schade....
Het water van de meren is hier zo ontzettend helder en blauw. De opvallende blauwe kleur wordt veroorzaakt door het gruis van de rotsen dat met het smeltwater van de gletsjers in het meer terecht komt en blijft drijven.
's Middags bezochten we de hot springs, op loopafstand van de camping. Er stonden heerlijke ligstoelen en voor het eerst gebruikten we onze badlakens (waarvan we dachten dat we ze voor nop hadden meegenomen). Heerlijk van het weer, het water en onze boeken genoten. En van de geweldige massages: dit keer had Tineke de hot stone en Rene de full body massage!!
En ook in Tekapo was weer een overheerlijke Thai. We hebben er twee avonden achter elkaar gegeten. Meestal koken we zelf, maar de laatste weken is de verleiding groter om lekker makkelijk uit eten te gaan.....
O ja, ook hier hadden we weer veel plezier van huisdieren. Voor de tweede keer een moeder eend met tien jonkies. Ze waren zo tam, kwamen bij de bus, aten uit de hand en lieten zich zelfs aaien!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten