Zondag was een lange dag..... Om half zes liep de wekker af, we zouden vroeg opgehaald worden voor onze dagtrip naar de Tablelands, de hoogvlakte achter Cairns. We hadden zes stops van zeer uiteenlopende aard, o.a. een tocht op een meer middenin het regenwoud. Dat werd pas in de vorige eeuw door westerlingen ontdekt. De Aboriginals hebben het altijd verborgen weten te houden. Het meer is 65 meter diep en heeft een doorsnee van 2,3 km. Helemaal rond en middenin de bush. Heel apart. De man van de boot vaarde langs de oevers (5 km totaal) en wist echt alles over de bomen, planten en dieren. Erg interessant! We zagen waterschilpadden, paling, aalscholvers en de prachtigste junglebloemen. .JPG)
Wat ook veel indruk maakte was een Spaans kasteel in the middle of knowhere. Jose (achternaam ben ik even kwijt) kwam hier in ca. 1920 om rijk te worden. Dat lukte hem in 12 jaar door steeds suikerplantages te kopen, ze op te knappen en weer door te verkopen. Hij kocht een groot stuk land en ging terug naar Spanje om een vrouw te ' halen' . Eenmaal terug ging hij zijn droom realiseren: een kasteel. Overal haalde hij de materialen vandaag, vooral uit Europa. De Australiers keken zich de ogen uit. Allemaal
watervallen, verborgen tuinen enz. Maar het zat het gezin niet mee. Ze overleden vroeg. De langstlevende verkocht het landgoed aan een jong stel die het opengesteld heeft voor publiek. Helemaal vervallen, maar 't geeft nog een goed beeld van hoe het ooit geweest moet zijn. Het staat op de werelderfgoedlijst en het wordt niet gesubsidieerd. Ze zijn dus volledig afhankelijk van bezoekers en giften.
De Boulders waren ook indrukwekkend. De legende zegt dat een Abo meisje dat voorbestemd was voor het stamhoofd, verliefd werd op een ander. Zij gingen er samen vandoor, werden bij de Boulders (hele grote rotsblokken in een riviertje) gesnapt. Zij wist te ontsnappen en ging terug naar die plek om op hem te wachten. Maar hij kwam niet. Na 7 jaar sprong zij in de rivier en verdronk.
Nu nog steeds verdrinken er veel mensen op die plek. Heel spooky. Wij mochten dus ook beslist niet in het water......
Wat ook veel indruk maakte was een Spaans kasteel in the middle of knowhere. Jose (achternaam ben ik even kwijt) kwam hier in ca. 1920 om rijk te worden. Dat lukte hem in 12 jaar door steeds suikerplantages te kopen, ze op te knappen en weer door te verkopen. Hij kocht een groot stuk land en ging terug naar Spanje om een vrouw te ' halen' . Eenmaal terug ging hij zijn droom realiseren: een kasteel. Overal haalde hij de materialen vandaag, vooral uit Europa. De Australiers keken zich de ogen uit. Allemaal
De Boulders waren ook indrukwekkend. De legende zegt dat een Abo meisje dat voorbestemd was voor het stamhoofd, verliefd werd op een ander. Zij gingen er samen vandoor, werden bij de Boulders (hele grote rotsblokken in een riviertje) gesnapt. Zij wist te ontsnappen en ging terug naar die plek om op hem te wachten. Maar hij kwam niet. Na 7 jaar sprong zij in de rivier en verdronk.
Nu nog steeds verdrinken er veel mensen op die plek. Heel spooky. Wij mochten dus ook beslist niet in het water......
Enne, hoe vinden jullie Rene met baard van 10 dagen??
Welke baard?
BeantwoordenVerwijderen