zaterdag 14 november 2009

Queenstown

Hallo allemaal!!

Nog helemaal nagenietend van de skydive vertrokken we richting Queenstown. 't Zou weer een dag worden met veel uitstapjes onderweg.

De eerste stop was bij de Kawarau bridge. Daar waar het bungee jumpen is 'uitgevonden'. We hebben een half uurtje staan kijken naar mensen die hup ervanaf sprongen, mensen die uiteindelijk niet durfden en mensen die zich 'voorzichtig' voorover lieten vallen. Leuk om te zien. Tineke had dit graag willen doen, maar omdat je vastgebonden wordt aan je enkels was dat geen optie.


We reden verder naar Arrowtown, een dorpje 20 km ten noorden van Queenstown. Schattig!! Net een dorp uit een western. 't Is een goudzoekersdorp dat voor een groot deel in oude staat bewaard is gebleven. We hebben er een uurtje rondgedwaald en toen weer verder.







Nog geen 10 minuten later stonden we alweer stil. We waren aangekomen bij de Shotover River. Eindeloze stroomversnellingen. Prachtig blauw water dat door smalle kloven naar beneden werd gestuwd. Een perfecte plek voor nog een jetboat trip!! Rakelings langs de rotsen. Tig 360 graden spins. Nou, het was weer goed voor ons adrenaline peil. Echt gaaf. Wat kan je hier toch veel leuke, spannende dingen ondernemen. Enne, leeftijd speelt geen rol!!



Eenmaal in Queenstown aangekomen, zochten we een camping in de buurt van het centrum: Lake View. Nou, we moesten echt tussen de bomen spieden om een glimp van het Wakatipu meer, waaraan Queenstown ligt, te zien. Maar, een klein stukje lopen, 50 traptreden naar beneden en we waren in het centrum.

Eerst bezochten we het Kiwi & birdlife Park. Het ging ons met name om de kiwi's, want die zouden om half vijf gevoederd worden. Leuk om te zien. Wat een dikke, ronde hommels zijn 't toch! We mochten binnen geen foto's maken, maar jullie weten vast wel hoe ze eruit zien. Eentje was hoogzwanger. Zou die avond/nacht een ei gaan leggen. Kon niet eten omdat ze helemaal vol ei zat. Een kiwi ei is nl meer dan 20% van het lichaamsgewicht. Ter vergelijking: een baby van ruim 30 pond!! Een vrouwtje krijgt 4-5 eieren per jaar.

Aansluitend gingen we met de skyline gondola naar Bob's Peak. Een bijzondere trip: we stegen nl. 450 meter over een lengte van zo'n 700 meter. Steil omhoog dus. Toen we boven aankwamen begon net de Kiwi Haka, dus nog maar een keer.... (= de oorlogsdans van de Maori). Maar het blijft mooi om ernaar te kijken en te luisteren.

't Ja en dan het uitzicht: echt geweldig! Het meer, de bergen, de stad en dat alles bij een knalblauwe lucht. Vele foto's en 5 min. film later, vertrokken we weer naar beneden om in de stad op een terras te genieten van een hapje en een drankje. Weer heerlijk Thais gegeten. Fijn dat er in dit land zoveel Aziaten wonen!!

We wensen iedereen een fijn weekend toe!! Tot de volgende keer. Wij gaan richting Fjordland.

2 opmerkingen:

  1. Hoi René en Tineke,

    Vandaag hebben we de kaart gekregen,
    alles gaat goed op 'de zaak';
    Henk zorgt goed voor je plantjes.
    Veel plezier verder.
    De weblog werkt trouwens prima,

    Groeten,

    Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  2. René,

    Die baard staat je goed.
    Kaartje hebben we ontvangen.

    Groetjes van ons allen

    Herman

    BeantwoordenVerwijderen