dinsdag 13 oktober 2009

Great Barrier Reef







De belangrijkste reden om naar Palm Cove te gaan, was het Great Barrier Reef. Een natuurwonder van meer dan 2000 km lengte en 50 km breedte. We wilden op een klein zeilschip. Geen groepen van 200-300 mensen. Daar hadden we vreselijke verhalen over gehoord. We vonden een katamaran in Port Douglas, 45 min. rijden van Palm Cove. Het was een trip waarbij iedereen ' gepamperd' zou worden, met 6 - 12 mensen aan boord. Daar werden we warm van! Vooral dat gepamperd worden.....

Zaterdag was de dag! Halverwege Port Douglas kwam er een telefoontje dat 't niet doorging. Technisch probleem. Dus weer terug naar het hotel. We waren er niet echt rouwig om omdat het ontzettend stormde. En bij zo'n wilde zee gaan ze niet zo ver het reef in.

Maandag een nieuwe, succesvolle poging. Het was een stralende dag. Blauwe lucht, weinig wind. We konden niet alleen zeilen, de motor moest ook meedoen. 10 mensen, en leuke mensen bovendien. ' t Was uitermate gezellig. Welkom met koffie en iets lekkers. Twee uur varen en in het hoefijzerreef voor anker. Daar hebben we prachtig gesnorkeld. Hele mooie koraafriffen, prachtige vissen (maar toch echt minder dan in de Rode Zee). Een bbq en daarna een snorkelexcursie waarbij we uitleg kregen over bijzondere koralen en vissen. En tussendoor werden we steeds verwend met allemaal lekkere hapjes. Een superdag!


2 opmerkingen:

  1. Wauw ... Wat een mooie verhalen en mooie plaatjes !

    groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zien de foto's er een heelijk zonnig uit. Het lijkt hierdoor bij ons nog kouder dan het nu al is met de eerste nachtvorst.
    Geniet er maar lekker van.

    Groetjes,
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen