Vrijdag 2 oktober. Vanochtend om 7 uur lokale tijd zijn we op Hong Kong International Airport aangekomen. Ons lichaam gaf aan dat het bedtijd was. Omdat we morgen na aankomst in Brisbane bijna direct doorgaan naar de grote familie barbeque, hebben we besloten om vandaag te gaan slapen. We hebben een geweldige kamer in het Marriott Hotel net naast het vliegveld. Voor ons allebei een tweepersoons bed en verder alle luxe die je kan bedenken bij een hotel met deze naam.....
Na een biertje vielen we als een blok in slaap en werden we om 17.00 uur wakker van de wekker. We zitten nog lekker in het Nederlandse ritme. Een bewuste keuze, want onze ervaring is dat je de eerste dag van het tijdverschil (in dit geval dus morgen: de dag van de reunie) heel goed doorkomt. De eventuele ' klap' komt pas de dag daarop.
De vliegtuigen gaan af en aan op zo'n 400 m van ons raam. We zien ze levensgroot, maar horen ze niet! Bij inspectie blijkt dat er zo'n zes ruiten in het raam zitten! Beneden is een grote golfbaan met daarachter de Zuid-Chinese zee en de bergen. Net als 2 jaar geleden, is het hartstikke heiig op Hong Kong Island. De bergen zien er mystiek uit.
We hebben deze kamer tot 22 uur; dus lekker ontbijten en dan richting Australie!!
Na een biertje vielen we als een blok in slaap en werden we om 17.00 uur wakker van de wekker. We zitten nog lekker in het Nederlandse ritme. Een bewuste keuze, want onze ervaring is dat je de eerste dag van het tijdverschil (in dit geval dus morgen: de dag van de reunie) heel goed doorkomt. De eventuele ' klap' komt pas de dag daarop.
De vliegtuigen gaan af en aan op zo'n 400 m van ons raam. We zien ze levensgroot, maar horen ze niet! Bij inspectie blijkt dat er zo'n zes ruiten in het raam zitten! Beneden is een grote golfbaan met daarachter de Zuid-Chinese zee en de bergen. Net als 2 jaar geleden, is het hartstikke heiig op Hong Kong Island. De bergen zien er mystiek uit.
We hebben deze kamer tot 22 uur; dus lekker ontbijten en dan richting Australie!!
Hoi Tineke en René,
BeantwoordenVerwijderenleuk dat alles zo goed gaat,
een goede voorbereiding is het halve werk.
Dat de kangaroo je goed mag smaken,
groeten,
Eric
Hallo Tineke en René,
BeantwoordenVerwijderenOp het moment als ik dit schrijf (zondagmiddag 15:35 uur lokale Nederlandse tijd) zullen jullie al wel in Australië zijn. Hoe groot is het tijdsverschil?
Ben benieuwd naar de volgende blogs,
Groetjes
Herman
Hoi lieve mensen het leest weer lekker weg,jullie beleven genoeg,geniet .Liefs John /Marja
BeantwoordenVerwijderenHoi lieve vrienden veel plezier het leest weer lekker weg al die avonturen van jullie.Het ziet er fantastich uit we hadden wel mee gewild..........
BeantwoordenVerwijderendoen jullie voorzichtig. het regent hier vandaag.nou tot lees ze weer he. lieve groeten van pep en ina.
Ha lieverds,
BeantwoordenVerwijderenhet ziet er super gezellig en relaxt uit, en heerlijke temperaturen. Leuk om jullie verhalen te lezen. We worden al wel een beetje jaloers hoor. Lekker genieten en kiefs van Gerrie en Ireen
Hallo,Tineke en Rene
BeantwoordenVerwijderenLang traject,maar uiteindelijk zijn jullie goed aangekomen en begonnen jullie al te genieten.Jullie verdienen echt.Dat stemt me blij.
In ieder geval gaat goed met mij.
Groetjes Mortar,en veel plezier verder.