vrijdag 9 oktober 2009

Kuranda en Tjapukai

Dit was een interessant uitstapje! Met de trein naar het noordelijkst gelegen treinstation in Australie: het dorp Kuranda middenin het regenwoud. Een bijzondere reis met een antieke trein door iets van 50 tunnels. Er was veel te doen in Kuranda: vlindertuin, koalareservaat, markten, wandelen in het regenwoud. Warm ook!
Zo'n beetje alle Ned. kamerplanten groeien hier langs de kant van de weg. Verder veel eucalyptussen, johannesbroodbomen, citrusbomen, palmbomen en een heleboel onbekende.

In de middag met de skyrail 7 km over het regenwoud naar Tjapukai, het Aboriginal cultureel centrum. Hier werden we op allerlei gebieden geintroduceerd in het leven van de Abo's. Verhalen, dans, bushfood, speerwerpen, boomerang gooien, vuurtje maken enz. En Herman: heel veel didgeridoos!! Prachtige winkel met allemaal Aboriginal Art. Echt mooie dingen, die we niet hebben gekocht.... We hebben nog bijna 2 maanden te gaan en de koffers zijn nu al te zwaar: op de vlucht van Brisbane naar Cairns moesten we bijbetalen (binnenlandse vlucht, dus minder kilo's toegestaan).






Tot zover. We wensen iedereen een heel prettig weekend!!

lieve groeten van Tineke en Rene








2 opmerkingen:

  1. Hoi Rene en Tineke,

    Je kan wel zien dat jullie het naar jezin hebben. Mooie foto's, leuke en warme familie, veel andere gebruiken dan bij ons.
    Die hoeden zijn helemaal het einde. Staat wel koddig. Wanneer gaan jullie naar New Zeeland? De verhalen zijn leuk en ben dan ook benieuwd naar jullie verdere belevenissen.
    Lekker genieten en zorg dat het geld niet opraakt. Groet, Carl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. René,

    je neemt toch wel een Yidaki mee naar huis?

    BeantwoordenVerwijderen