Ons hotel heeft een geweldige ligging: aan George Street, middenin de City dus ook vlak bij de rivier. De kamer is niet zo groot – geen probleem: we zijn toch steeds op pad. De douche is perfect. Schijnt overal in Australie het geval te zijn omdat de mensen hier 2 – 3 keer per dag douchen. Wel voorstelbaar met die hoge temperaturen. ’t Is hier nu 30 – 33 graden en het voorjaar is nog maar net begonnen. Met Kerst schijnt 44 graden heel gewoon te zijn. ’t Idee….
Zondagmiddag zijn we naar Mount Coot-tha geweest, van waaraf je een schitterend uitzicht over heel Brisbane hebt. Het centrum is klein, de buitenwijken enorm uitgestrekt met enkel laagbouw. En daar tussendoor kronkelt de Brisbane River. Mooie lunchplek!
Voor nog meer natuur gingen we richting Lone Pine. We hebben geknuffeld met Koala’s, kangaroes geaaid en van een afstand de dingo’s, krokodillen en Tasmanische duivels aanschouwd.
En ’s avonds was René in extase: voor het eerst sinds zijn bezoek aan Thailand heeft hij pad thai gegeten zoals die in Thailand wordt geserveerd!! Overheerlijk. Vanavond gaan we nog een keer eten bij de Wang Dynasty!
Dit restaurant is op de South Bank,aan de overkant van de rivier. Daar is in 1988 de Wereld Expo gehouden en het is er heerlijk toeven. Vandaag – maandag – hebben we daar ook het grootste deel van de dag doorgebracht. Mooie parken, gebouwen en een stadsstrand. Veel ibissen gezien. Die zijn zo brutaal als wat. Als je niet oplet, halen ze zo je eten van je bord.
maandag 5 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Lieve pap en Tien,
BeantwoordenVerwijderenWat een leuke foto's en verhalen!
Nou, pap, je neefjes lijken wel wat op je, hoor. Al die brilletjes en dezelfde neuzen.
Hier is alles oke.....lekker druk, as usual.
Dikke kus Jorden en Suus
Hoi Rene en Tineke,
BeantwoordenVerwijderenToch apart, vorige week nog bij ons op kantoor en nu met kangeroo's in Australie op de foto. Heel veel plezier en geniet er van. Blijf schrijven, kunnen wij ook een beetje meegenieten.
Gr. Henk
Hoi Levensgenieters,
BeantwoordenVerwijderenJullie verhalen en foto's roepen bij mij 10 jaar oude herinneringen op toen ik mijn broer Down Under bezocht. Het is een fantastisch land. Geniet er van! Jullie blogspot is een goed idee geweest. Kunnen wij mooi "meeproeven". Veel plezier verder.
Hartelijke groet ook namens Dieneke.
Leo
Ha die Rene en Tineke !
BeantwoordenVerwijderenLeuk om op deze manier even van jullie vakantie mee te mogen genieten ! Ik begrijp dat Sonja is thuisgebleven ;-) geniet er maar lekker van !
groetjes uit en regenachtig Zwolle !
Ellen
Pad Thai! Kan bijna buiten Thailand niet zo goed zijn als in Thailand.
BeantwoordenVerwijderenLekker weertje.
Al een Aboriginal gezien?